Güncelleme Tarihi: 29 Eylül 2020

Gösterim: 827

Kazanımlar

BÖLÜMÜMÜZ NEDEN TERCİH EDİLMEKTEDİR?

Sektörel bağlamda insanlık, tarımdan sanayiye, sanayiden hizmet sektörüne doğru bir değişim yaşamıştır ki hizmet sektörünün önemli bileşenlerinden biri de sosyal hizmetlerdir. Sosyal hizmet, temel olarak sosyal problemler, sosyal problemlerin sonuçları ve çözümleri ile bu sorunların insanlar üzerindeki etkileri ile ilgilenen bir alandır. Bu alanda yetişen sosyal çalışmacılar da sosyal sorunların sonuçları ve çözümleri noktasından hareketle kişisel ve sosyal gelişmeyi sağlayıcı bir hizmet vermektedir.

Modern toplum düzeninde insan ilişkilerinin niteliği, bireylerin veya ailelerin karşılaştığı sorunların üzerinden gelebilmesinde profesyonel yardım ve destek sağlanmasını gerekli kılmaktadır. Toplumda yaşadığı koşullar, kişisel özellikleri veya diğer sebeplerle, dezavantajlı insanların sayısı günden güne artmaktadır. Bu durum ise dezavantajı sebebiyle sosyal yardım veya desteğe ihtiyaç duyan bireylere yönelik ihtiyaçlarının temini, işlevsizliğin giderilmesi veya asgari düzeye çekilmesi gibi hususlarda çalışmalarda bulunacak nitelikli personel ihtiyacını ortaya çıkarmaktadır. Bir bilim ve bir meslek olarak ortaya çıkan ve gelişen Sosyal Hizmet, gerekli bilgi ve beceri ile donanmış, alan eğitimini almış ve etik ilkelere sahip sosyal çalışmacılar ile bu ihtiyacı karşılamaktadır.

Sosyal hizmet eğitimi dünyanın birçok ülkesinde temel yükseköğretim alanlarından birisi haline gelmiştir. Dünyanın her yerinde sosyal hizmet eğitimine ağırlık verildiği görülmektedir: Amerika Birleşik Devletleri’nde, İngiltere’de, Kıta Avrupa’sında, Asya’da, Japonya’da, Hindistan’da, Filipinler’de, Avustralya’da, Latin Amerika ülkelerinde… Sayılan bu ülkelerde, profesyonel sosyal hizmet elemanlarının sayısı gün geçtikçe artmaktadır.

Türkiye’de de bu ihtiyaca göre sosyal hizmet bölümleri açılmaya başlanmıştır. Örneğin; Türkiye’de nüfusunun önemli bir kesimini yaşlı nüfusun oluşturduğu ve ilerleyen yıllarda bu nüfus kesiminin genel nüfusa oranının artacağı raporlarda belirtilmektedir. Toplumsal ve demografik yaşlanma olgusu, yaşlı nüfusun sorunları ve bu nüfus kesimine yönelik hizmet ihtiyacı göz önünde bulundurulduğunda sosyal hizmetler alanındaki yetişmiş eleman ihtiyacı daha açık biçimde görülmektedir. Aynı ihtiyaç, çocuk, kadın, engelli, mülteci gibi dezavantajlı gruplar ile madde bağımlılığı, şiddet gibi konularda kendisini hissettirmektedir.

 

MEZUN OLAN ÖĞRENCİLER EĞİTİMLERİ SONRASINDA NE KAZANACAKLAR?

Öğrencilerimiz temel olarak,

  1. Çocuk, genç, yaşlı, kadın, engelli, yoksul, mülteci, madde bağımlısı gibi dezavantajlı gruplar hakkında bilgi sahibi olup sosyal yaşam alanlarına sosyal hizmet uygulamalarını götürür.
  2. Sosyal hizmete ihtiyaç duyan bireyler ile bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme becerisi kazanır.
  3. Ailenin korunup desteklenmesini sağlayacak politikalar üretebilme becerisini edinir.
  4. Güncel sorunların kaynaklarını bulur ve çözüm için toplumsal yapı ve toplum psikolojisini değerlendirir ve müdahale tekniklerini öğrenir.
  5. Sosyal inceleme, görüşme, testler uygulama, değerlendirme, rapor yazma, sunma ve kayıt altında tutma süreçlerini tanımlar ve kullanır.
  6. Sağlığın teşviki, koruyucu sağlık hizmetleri, ilk kademe hizmetleri olan teşhis, tedavi ve rehabilitasyon ile evde ve gezici sağlık hizmeti hakkında bilgi sahibi olur.
  7. Devletin sağlık hizmetlerinin tıbbi boyutuna psiko-sosyal boyutun katılıp geliştirilmesine katkı sağlar.