Güncelleme Tarihi: 06 Haziran 2021

Gösterim: 536

“Seminer Sunumları-2021” etkinliklerinin sekizincisi gerçekleştirildi

Sosyal hizmet ana bilim dalı tarafından planlanan “Seminer Sunumları-2021” çevrimiçi akademik etkinliklerin sekizincisi 5 Haziran 2021 günü gerçekleştirildi. Yüksek lisans öğrencilerinin çalışmayı planladıkları tez önerilerine ilişkin sunumlarına sosyal hizmet bölümü öğretim elemanları, yüksek lisans öğrencileri ve lisans öğrencileri katıldı.

Hilal KÜÇÜK, çalışmayı planladığı “Madde Bağımlısı Bireylerin Değişimlerine İlişkin Deneyimlerinin Transteorik Model Çerçevesinde İncelenmesi” başlıklı nitel araştırmaya dayalı tez çalışmasının konusu, problemi, yöntemi, önemi hakkında bilgiler verdi. Çalışmada amacının, madde bağımlısı bireylerin tedaviye başvurduktan sonra maddeyi bırakma sürecinde değişimin nasıl gerçekleştiğine yönelik deneyimlerinin transteorik model çerçevesinde araştırılmasını incelemek olduğunu belirtti. Amaç doğrultusunda, bireylerin madde kullanımına ilişkin vazgeçtiği davranış örüntüleri ve madde kullanımını bırakmak için geliştirdiği yeni davranışlarını, maddeye yükledikleri anlamlar ile maddeyi bırakmanın bireyler için anlamını, maddesiz bir hayata ilişkin teşviklere dair farkındalıklarını, madde kullanımını bırakmayı pekiştirici etkenlerini ve kendine güvenlerini açıklığa kavuşturmayı hedeflediğini dile getirdi.

Yasemin KUZU, çalışmayı planladığı “Suriyelilerin Türkiye’ye Uyum Açısından Sosyal Dışlanmışlıklarının İncelenmesi” başlıklı nitel araştırmaya dayalı tezinin konusu, problemi, yöntemi, önemi hakkında bilgiler verdi. Türkiye’de yaşayan Suriyelilerin yaşadıkları yerlerde karşılaştıkları kültürel farklılık ve dil kaynaklı problemler yanında çalışma hayatına katılmada, barınma, sağlık ve eğitim hizmetlerine erişimde karşılaştıkları problemlerin tespit edilerek yaşadıkları sosyal dışlanmışlıkların hangi noktalarda ortaya çıktığının araştırılmasını amaçladığını dile getirdi. Geri dönmeyi düşünüp düşünmedikleri ve geleceğe ilişkin beklenti veya korkularının tespiti ile de uyum için gerekli olan politikaların geliştirilmesine katkı sağlamayı hedeflediğini aktardı.

Son olarak Naime Kübra VURUŞAN, çalışmayı planladığı “Suriyeli Öğrencilerin İlkokula Uyum Sağlamalarında Sınıf ve Okul Rehberlik Hizmetlerinin Okul Sosyal Hizmeti Bağlamında Değerlendirilmesi” başlıklı nitel araştırmaya dayalı tezinin konusu, problemi, yöntemi, önemi hakkında bilgiler verdi. Çalışmanın amacının Suriyeli öğrencilerle çalışan sınıf ve okul rehber öğretmenlerinin/psikolojik danışmanlarının rehberlik hizmetlerini sağlarken karşılaştıkları ve baş etmede zorlandıkları sorunları okul sosyal hizmeti temelinde değerlendirmek olduğunu belirtti.

Katılımcıların katkı veren önerileri ve başarı dilekleriyle seminer sunumları tamamlandı.

 


Fotoğraflar