Güncelleme Tarihi: 31 Mayıs 2021

Gösterim: 314

“Seminer Sunumları-2021” etkinliklerinin dördüncüsü gerçekleştirildi.

Sosyal hizmet ana bilim dalı tarafından planlanan “Seminer Sunumları-2021” çevrimiçi akademik etkinliklerin dördüncüsü 22 Mayıs 2021 günü gerçekleştirildi. Yüksek lisans öğrencilerinin hazırlayarak onaya sunmayı planladıkları tez önerilerine ilişkin sunumlarına sosyal hizmet bölümü öğretim elemanları, yüksek lisans öğrencileri ve lisans öğrencileri katıldı.

Elif ÖZTÜRK, çalışmayı planladığı “Transit Ülkelerden Almanya´ya Göç Eden Mültecilerin İkinci Entegrasyon Süreci Hakkındaki Tutum ve Algıları  ” başlıklı nitel araştırmaya dayalı tez çalışmasının konusu, problemi, yöntemi, önemi hakkında bilgiler verdi. Amacının da mültecilerin varmak istedikleri hedef ülkeye sığınmadan önce bir süre yaşamını idame ettirdiği ülkelerden hedef ülkeye varma serüvenleri ve bu süreçlere yönelik devletlerin, STK’ların ve diğer hizmet sağlayıcı mekanizmaların entegrasyon modellerininim tespiti ve bu açıdan farkındalığı kavramsallaştırarak savunmak olduğunu belirtti.

Leyla KUŞÇULAR KURU, çalışmayı planladığı “Adli Mercilere Başvuran Şiddet Mağduru Kadınların Şiddet Algısı: Şiddetle Mücadelenin Sosyal Hizmet Açısından Değerlendirilmesi” başlıklı nitel araştırmaya dayalı tez çalışmasının konusu, problemi, yöntemi, önemi hakkında bilgiler verdi. Amacının adli mercilere başvuru yapan şiddet mağduru kadınların fiziksel, cinsel, ekonomik ve psikolojik şiddeti nasıl algıladıklarını, hangi şiddet türünün kadınları adli mercilere yönlendirdiğini ve şiddeti önlemede adli mercilerden kadınların beklentilerini saptamak olduğunu belirtti.

Tuğba ATASEVER, çalışmayı planladığı “Türkiye’de Afet Sonrası Sivil Toplum Örgütlerine ve Sosyal Devlete İlişkin Algıların Değerlendirilmesi: Soma Örneği” başlıklı nicel araştırmaya dayalı tezinin konusu, problemi, yöntemi, önemi hakkında bilgiler verdi. Amacının aldıkları yardım hizmetleri doğrultusunda Soma maden şehitleri ailelerinin maden kazası öncesinde ve sonrasında sosyal devlete ve sivil toplum kuruluşlarına ilişkin pozitif ve negatif etkilere yönelik algılarını bilimsel verilerle ortaya koymak olduğunu belirtti.

Selin ARIKIN çalışmayı planladığı “Deprem Sonrası Travma Düzeyi ve Psiko-Sosyal Destek İhtiyacı: 2020 İzmir Depremi” başlıklı nicel araştırmaya dayalı tezinin konusu, problemi, yöntemi, önemi hakkında bilgiler verdi. Türkiye gibi deprem yaşanma riski yüksek olan bir ülkede 2021 afet eğitim yılı ilan edilmişken afetlerde psiko-sosyal destek süreçleri hakkında bilimsel veri sunarak gelecek yıllarda yaşanması muhtemel depremler için psiko-sosyal destek personellerinin afet-travma alanlarında çalışmaya hazır bulunuşluluklarına destek vermek amacını taşıdığını bildirdi.

Son olarak Gözde YILMAZ da ergenlerin algıladıkları sosyal desteğin ve sahip oldukları yaşam becerilerinin tütün, alkol ve madde kullanımı üzerine etkisinin olup olmadığını ortaya koyarak okul sosyal hizmeti bağlamında ilişkiselliğini irdelemek amacıyla çalışmayı planladığı “Ergenlerin Algıladıkları Sosyal Destek ve Yaşam Becerilerinin Tütün, Alkol ve Madde Kullanımı Üzerine Etkisinin Okul Sosyal Hizmeti Bağlamında İncelenmesi” başlıklı nicel araştırmaya dayalı tezinin konusu, problemi, yöntemi, önemi hakkında bilgiler verdi.

Katılımcıların katkı veren önerileri ve başarı dilekleriyle seminer sunumları tamamlandı.


Fotoğraflar